Nepál, Mustang, díl 1. – Kathmandu, Pokhara, Jomsom, Kagbeni

Na křídlech Turkish Airlines a Air India cestujeme přes Istanbul a Díllí do Kathmandu. Na dlouhé cestě jsme odměněni krásnými pohledy na masiv Himaláje. Hned druhý den ráno vyrážíme autobusem na devítihodinovou cestu do Pokhary. Počasí se lepší. Je období monzunu, ale přestává pršet a tak zkoumáme město, jeho obyvatele a břeh jezera Phewa Tal. Večeře s výhledem na jezerní hladinu a na talíř s výborným biftekem: příští 2 týdny budeme jíst mnohem skromněji. Ráno nás vítá úžasný pohled na masiv hor: Rybí ocas (Machhapuchhre), Annapurna Jih a Dhaulagiri. Máme velké štěstí: zdaleka ne každý den se kvůli nepřízni počasí létá do Jomsomu. Let s Tara Air je skutečným zážitkem. Do malého letadla se sotva vejdu, po usednutí na mě odněkud vyteče voda, kopilot stále studuje příručku, Indka kdesi za mnou se modlí a kapitán čistí sklo před sebou rukávem uniformy. Ale rychle zapomínám na předsudky i strach. Výhledy na okolní hory i krajinu mnohdy těsně pod námi i vedle nás jsou natolik zajímavé, že mi nepřijde nijak divný ani závěrečný smyk, kterým kapitán definitivně zaparkoval éro před skromnou budovou místního letiště v Jomsomu. Dostáváme se rázem do výšky 2720 metrů. Snídáme a vyrážíme na první etapu našeho treku po Dolním a Horním Mustangu. Naším cílem je Kagbeni. Cesta se vine podél ledovcové řeky Kali Gandaki, která si razí cestu svým širokým korytem, jak se jí zachce. Přítok Panda Khola brodíme, a tak se poprvé seznamujeme (zdaleka ne naposled) s překonáváním nevyzpytatelných himálajských toků. A jsme v cíli – Kagbeni. Navštěvujeme místní buddhistický klášter a proplétáme se úzkými uličkami. Večer se nám odhaluje v plné nádheře vrchol Nilgiri.

Nikon D300

Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka